מעוררות השראה – אביטל פישלר

נשים מפזרות השראה

יצאתי בשנה האחרונה למסע של ראיונות ושיחות עם נשים מעוררות השראה, נשים אשר הלכו אחרי ליבן וחלומן. 

מוזמנות לקרוא ולהתמלא במוטיבציה וטיפים לחיים של הגשמה ועשייה. 

בחרתי דווקא בתקופה זו להעלות לאוויר את סיפורה של אביטל, היות ואני מאמינה בלב שלם בקשר בין הגוף לנפש וחושבת כי על מנת להיות מלאות במוטיבציה וחיוניות עלינו להשקיע בגוף שלנו,

להקפיד על הזנתו הן מבחינת המזון שאנו אוכלות והן מבחינת כושרינו הגופני, זה משפיע על החוסן המנטלי שלנו ועל הגמישות המחשבתית, היצירתיות והעשייה, והכי חשוב על האושר שלנו.

אביטל פישלר - מאמנת כושר

על כושר ואושר

אביטל פישלר, מאמנת כושר אישית ובקבוצות נשיות קטנות, תהיה בת 49 בסוף השנה הנוכחית.

נשואה באושר לאמיר ואמא ל 3 מתבגרים.

כשסיימה את הצבא , חיפשה מה ללמוד, לא ידעה מה תהיה כשתהיה גדולה או מהו הייעוד שלה.

הלכה על מה שהיה נראה מתאים – כלכלה וניהול באוניברסיטה הפתוחה.

כבר כנערה בת 16 ידעה שתתחתן בגיל 24, חלמה איך תראה שמלת החתונה שלה (השמלה נראתה כך בפועל אחד לאחד!) והחליטה שיהיו לה לפחות 3 ילדים.

תוך כדי לימודי התואר עבדה במגוון עבודות מזדמנות עד שילדה את בנה הראשון.

כאמא, היה לה חשוב להיות קודם כל בתפקיד האימהי ואז כל תפקיד אחר ולכן בכל עבודה שחיפשה היה בתנאי הראשון:  סיום העבודה יהיה בשעה 15:00.

אחרי כמה שנות עבודה במקומות מזדמנים, באדמיניסטרציה מסוגים שונים ואחרי פיטורין כואבים, הבינה שכל מה שהיה עד כה, לא מתאים.

הבעיה גדולה היתה שהיא לא ידעה מה כן.

מגוון האפשרויות כזה גדול וזה כל כך מפחיד.

כל הזמן הזה הקפידה להתאמן לפחות 4 פעמים בשבוע בחדר הכושר ובספינינג.

הסביבה, שראתה את זה, הציעה לה להיות מאמנת כושר, אבל דרושה פה הבשלה.

לכן רק אחרי שעברה דבר או שניים, אחרי משבר הפיטורין, אחרי שנמאס לה מעצמה ומכל מקומות העבודה בהם היתה, הבינה שהיא יכולה לאזור אומץ וללכת אחרי הלב.

לפעמים זה לוקח זמן (לה זה לקח זמן) להבין מהו המקום הזה שבו נמצא הלב.

מזלה הענק הוא בן הזוג היקר שלה שתמך לאורך כל הדרך.

אביטל למדה שמספיק אדם אחד קרוב שיתמוך, שידרבן, שיהיה הכתף לבכי, לפחד, לכישלונות מדי פעם ולא יוותר לה ועליה.

אמיר, בן זוגה, היה עבורה אותה כתף.

אביטל סיימה את קורס מדריכי חדר כושר בוינגייט (דצמ' 2009) ומאז כל הזמן לומדת, משתלמת ומקפידה להיות מעודכנת בתחום המקצועי.

גם בתקופת הקורונה, דרך הזום עשתה כמה השתלמויות מעשירות.

אביטל מספרת :

"אני מאמנת כושר שמביאה את חדר הכושר למתאמנת, עוזרת לה לחזק את הגוף שלה, להרגיש הרבה יותר טוב עם עצמה, להפחית כאבים ולצאת מהאימון עם ניצוץ בעיניים.

לנהל עסק עבורי זה, להביא את הפרנסה בהנאה, כשהזמן טס לך, כי את נהנית מכל רגע ומכל לקוחה מרוצה, שבזכותך השיגה משהו בעזרתך ובעזרת שירות העסק שלך."

החזון שלי:

להניע נשים להיות פעילות בכל פעילות גופנית שמתאימה להן.

להבין כמה הפעילות הגופנית חשובה לבריאותנו.

כמה היא תורמת לשקט, לשמחה, לרוגע, לביטחון עצמי ובסוף בסוף – לנראות ואושר.

לקום בתשוקה ענקית בבוקר, להניע את עצמך לכל שינוי שנדרש, כי ברור לך שהכל תלוי בך!

הטיפים של אביטל לחזרה לשיגרה אחרי תקופת הסגר

  • למה להתחיל פעילות גופנית?

הגוף שלנו נועד לתנועה. יושבנות ואי הנעת הגוף מביאים לניוון הגוף, לעייפות, להקטנת העירנות, להשמנה ולמגוון מחלות.

מה יפה בסיפור הזה?

שגם קצת יכול להיות הרבה מאוד.

נשים טוענות שאין להן זמן.

בואו נאמר את האמת – זה תירוץ.

אין אישה שאין לה שלוש שעות בשבוע כדי להקדיש לגוף שלה.

אם אין לך – תפני.

זמן וכסף הם נטו סדר עדיפות.

 

  • איזו פעילות גופנית להתחיל לעשות?

אם טרם התאמנת בשנים האחרונות, התחילי במסע של חיפוש: מה את אוהבת, למה את מתחברת, מה מביא לך הנאה וזמן איכות עם עצמך.

האם זו הליכה?

האם זה שיעור כלשהו (בחדר הכושר, או דרך האפליקציות השונות)?

גוגל יתן לך את המגוון.

התחילי ותראי מה מביא לך את השמחה במהלך האימון,

מה מאפשר לך להתמיד ומה משאיר אותך אנרגטית גם בסופו.

  • איך לשמור על המוטיבציה לאורך זמן?

אחד הדברים המאתגרים בחיינו זו ההתמדה.

אם זו התמדה בתזונה עליה החלטנו,

אם זו ההתמדה בפעילות הגופנית, אם זו התמדה בכל מה שפחות נוח לנו, או "בא" לנו לעשות.

ההמלצה של אביטל תמיד היא כמו שעושים בכל מקצוע:

שמה ביומן פגישה בזמן שאני יודעת שנוח לי.

רצוי לקבוע ימים ושעות קבועים, שגרה מובנית עושה המון סדר.

הארה חשובה:

אם ידוע לך שיום שני ב 20:00 זה זמן האימון שלך והשבוע את לא יכולה להתאמן בשעה הזו,

את שמה את הפגישה עם עצמך ביום אחר.

הפגישה הזו לא מתבטלת!

היא נדחית ליום שלישי באותה שעה או מוקדמת ביומנך לשני אחר הצהריים (נניח 18:00) –

שעה נוחה יותר עבורך.

  • לדעת להעזר בסביבה או ליצור מסגרת

אחד הדברים שהכי עוזרים לעשות פעילות גופנית זה לעשות את זה יחד

או לחילופין לגייס חברה, בן זוג, מאמנת, קבוצת אימון, שהתהליך שלך חשוב עבורם

וידרבנו אותך לצאת גם כשלא מתחשק, כשאת עייפה וכ'ו.

  • ביטול אימון צריך להיות מסיבה מאוד טובה

כאב גופני או רגשי הוא חלק בלתי נפרד מחיינו.

למשל: כאב ראש, כאב בטן, כאבי גב.

לא פעם אביטל נתקלת בנשים שממהרות לא להגיע לאימון בגלל אחד מהכאבים האלה.

אל תמהרי לא להגיע לאימון.

האם ידעת שאימון יכול לשפר את הרגשתך?

לא פעם מתאמנות שהגיעו אליה עם כאבי ראש, בטן, גב יצאו מהאימון עם גוף רפוי, אנרגטי, עם שמחה ושקט.

אז אכן, אביטל תמיד אומרת למתאמנות להקשיב לגוף, להתאים את האימון לגוף

ולא את הגוף לאימון, אך ביטול האימון יהיה כשיש חום ומחלה אמיתית ולא אחד מהכאבים היומיומיים שלנו.

גם בזמן מחזור (אם הוא לא מאוד קשה) אימון שמותאם לגוף, שעדין, יכול רק לעשות טוב,

להזרים דם ואנדורפינים שמרגיעים את הכאב.

  • עדינות והקשבה למי שהפסיק רק בתקופת הקורונה:

אם לא התאמנת כל התקופה הזו, 6 שבועות, אנא חזרי לשגרת האימונים בעדינות.

לא בנית את היכולות שלך ברגע.

אל תבקשי לבנות חזרה את מה שהיה באימון אחד.

תני לגוף שלך את הזמן כדי לבנות מחדש את כל מה שהיה.

כמה זמן נדרש בערך? לרוב כחצי מהזמן שלא התאמנת (כ 3 שבועות אם לא התאמנת 6 שבועות).

למה כדאי לך בעדינות?

כדי לא להיות מאוד תפוסה

כדי להקטין כאבים עתידיים

כדי להקטין סיכוי לפציעות עתידיות.

ניתן להצטרף לקבוצה המצויינת של אביטל לאורח חיים בריא בפייסבוק  – 

הקבוצה של אביטל לאורח חיים בריא/לחצו להצטרפות

כתיבת תגובה

× ליצירת קשר בווטסאפ