מוטיבציה פנימית – עשרה טיפים להעצמת המוטיבציה.

הקורונה מאחורינו,לפחות בינתיים,ואנחנו נכנסות לתקופה של עשייה רצופה, מזג האוויר משתנה,

הילדים במסגרות, החיים חזרו לשגרה המבורכת

והזמן לפעול למען החלומות שלנו הוא ממש עכשיו.

אחת המשימות המורכבות עבורנו היא לשמור על מוטיבציה גבוהה לאורך הדרך,

גם כשמאתגר, גם כשאנחנו מרגישות לבד לפעמים, לא משנה כמה אנשים מקיפים אותנו.

לשמור על הנעה פנימית ותחושת שליחות,

גם כשעלינו לתפקד עם אתגרים מול הילדים, לתחזק את הזוגיות,

ולתפקד תחת שלל כובעים אותן אנו מחליפות במהלך היום.

איך עושים את זה? איך שומרים על האש הפנימית שבלעדיה לא ניתן להצליח ולממש את השאיפות שלנו?

עשרה טיפים שבחרתי לחלוק איתכן, שאני מקפידה לקיים על מנת לשמור על מוטיבציה גבוהה בעשיה –

   

 1. תכנון –

בשלב ראשוני, הכל מתחיל בתכנון. להתבונן שנה קדימה על כל החלומות, רעיונות, פרוייקטים, שאיפות ולרשום אותן.

לאחר שערכתן סדר עדיפויות ריאלי, בחרו כמה פרויקטים תרצו השנה לקדם והחלו בהפיכתם מחלום/רעיון לפרויקט שמחולק למשימות ותתי משימות.

תתי משימות עם לוח זמנים ברור ומדויק. כשיש תוכנית ברורה ומתוכננת לפרטים, יש ביטחון ותחושת שליטה מה שיגביר את המוטיבציה שלכן לעשייה.

2. מחוייבות –

להתחייב מראש לעצמיכן ולהצהיר על הכוונות שלכן בפומבי.

אחת הדרכים הכי פשוטות להתחיל ולממש רעיון, הוא להצהיר בפני עצמכן ובפני העולם עליו.

אתן לכן דוגמה מעצמי, בחודש ספטמבר רציתי להעביר 2 סדנאות לוח חזון וטקס תשליך,

חודש ספטמבר אצלי בעבודה הוא אחד החודשים העמוסים ביותר, הרשמה לחוגי התיאטרון, גיבוש הקבוצות, עבודה שלא נגמרת.

אבל ידעתי שאני רוצה לשלב בזה את הרעיונות שלי,למרות העומס.

ולכן בלי לחשוב על איך אני הולכת להצליח לעשות זאת, פשוט הצהרתי בפייסבוק, בפוסט שאני בונה סדנת לוח חזון חדשה וערב תשליך.

משם כבר לא יכולתי ללכת אחורה, התחייבתי.

התגובות המפרגנות מהקהל שלי, עודדו אותי מאוד, כך שלא הייתה לי בעיה לקום מאוד מוקדם בבוקר ולעבוד על הרעיונות לפני שהיום מתחיל.

ברגע שאנחנו יוצאות עם הרעיון לעולם ומתחייבות, הקשיים הרבה פחות משפיעים.

אם יש קושי בלהתחייב בפומבי, תמיד ניתן לשתף חברה טובה או את בן הזוג ולבקש כי יעודדו אתכן לאורך העבודה על הרעיון החדש.

3. חיזוקים חיוביים/ תגמול עצמי –

הדרך להגשמת חלום/ רעיון רצופה במשימות פחות איך לומר בעדינות מהנות.

אני החלטתי על כל יום עבודה שכולל משימות מהנות פחות לתת לעצמי משהו סמלי ומשמח.

ישבתי יום שלם על קבצי אקסל, אני קונה לעצמי משהו קטן אבל משמח, כמו ספר שירה, רול סושי במקום לבשל וכו'…

הידיעה שבסוף יום של משימות כאילו יחכה לי דייט עם בן הזוג מול הים בערב מאוד מסייעת לי

לערוך את האקסל בלי לקטר כל רבע שעה. פנקו את עצמיכן!

4. לוח חיובי –

לוח חיובי – הכינו לוח שיהיה תלוי מול העיניים עם רשימה של כל הסיבות שבגללן אתן טובות במה שאתן עושות,

כל הסיבות שהלקוחות שלכן בוחרים בכן.

אני גם תולה מכתבי תודה במשרד, זה עוזר לי בימים של קושי ועייפות.

אנחנו מתמודדות עם בלתמי"ם, עם כל מיני סוגים של לקוחות ורשימה כזו בהחלט יכולה להחזיר את המוטיבציה ברגעים קשים.

ואגב, שימו את הצניעות בצד, ותעופו על עצמיכן.

אם זה מרגיש לא נוח, בקשו מכמה חברות לכתוב עבורכן ותלו את כל השיקופים החיוביים מולכן.

5. מעגלי כוח –

אחד הקשיים הכי גדולים של עצמאיות היא הבדידות. אין חברים במשרד שיוצאים איתם לצהרים,

אין מי שברגעי הצלחה תופח על השכם, או ברגעי משבר מעודד

(יש את בני הזוג והחברות אבל לשכירים קשה מאוד להבין את הקושי הגדול שמביאה איתה העצמאות. אז עם כל הרצון הטוב זה לא תמיד מספיק)

לכן דאגו למעגלי כוח, צרו לכן קבוצה של נשים עצמאיות כמוכן, איתה ניתן לייצר סביבת עבודה תומכת.

6. השעה המקודשת –

שעה ביום רק לעצמיכן. כן, זה נראה לא אפשרי, גם ככה אין לכן זמן לחיות ולנשום.

מכירה את כל המשפטים הללו ועדיין, אני קפידה על שעה ביום לעצמי, אצלי זה פשוט צורך קיומי, אם אין לי שעה כזו אני הופכת למפלצת דו ראשית.

שעה של האזנה לפודקאסט משמח, הליכה בנוף יפה, האזנה למוזיקה, כתיבת יומן או בהיה, תבהו שעה, אבל לבד!

הרבי נחמן מברסלב קורא לזה שעת התבודדות, כל המאמנים הגדולים ביותר בעולם מדברים על זה, זה פשוט עובד. והסוד הוא שתהיו הרבה יותר פרודקטיביות מהשעה הזו, היא תעניק לכן אוויר.

7. פעילות גופנית –

כולם יודעים שהקשר בין נפש גוף הוא בלתי ניתן להפרדה.

מוטיבציה בנוייה מחוזק נפשי וגופני, לא ניתן לשמור על מצב רוח חיובי ושמחה אם לא עושים פעילות גופנית, טובים ממני כתבו על כך,

אבל שום מאמר לא יצליח להעביר את התחושה הטובה כמו אחרי אימון, הליכה בים עם מוזיקה או שיעור פילאטיס.

הגוף שלנו הוא הכלי שלנו, עלינו לשמור עליו בריא קודם כל.  בקיצור… לצאת ולמצוא אימון שכייף לעשות.

8. לחשוב פחות –

הרבה פעמים לפני פרוייקט גדול, צמיחה, רעיון חדש אנחנו כל כך הרבה מנתחות וחושבות עד שלפעמים נעלם המומנטום.

הטריק שאצלי עובד הוא לנסות לשים את כל המחשבות המעכבות בצד, לא להתווכח איתן עכשיו, או לנסות לחשוב חיובי, כי זה לא תמיד עובד,

פשוט לעשות להן מיוט ולהתחיל לפעול.

עולה מחשבה כמו "אולי כדאי לקדם את הפרוייקט באביב, את  הקורס בחודש הבא, עכשיו זה חורף, לאנשים קר, הם לא יבואו…"

וכו' וכ'ו …. פשוט להשתיק ולבנות דף נחיתה לפרויקט. להתחיל לעשות.

9. ללמוד –

 

אחד הדברים שלדעתי הכי מסייע למוטיבציה, הוא כל הזמן ללמוד ולהתפתח.

ואני לא מדברת על זה שהעולם כל הזמן משתנה בקצב מסחרר ועלינו כל הזמן ללמוד בכדי להבין את הכללים החדשים, אלא אפילו ללמוד משהו בשביל הנשמה, קורס פיסול, שעה של ריקוד בשבוע, או קורס בנושא קידום העסק למי שרוצה להרגיש שזה גם מעניין וגם מועיל.

בין אם הלימודים הם לצורך ההתפתחות העסקית ובין אם הם לצורך שקט ושלווה בלב זה יסייע ויעיף אתכן קדימה בכל מצב.

10. הודיה –

בכל ערב לפני השינה, עברו בראש על היום והודו על כל הדברים שקרו לכן, על דברים טובים שעשיתן, אנחנו נורא טובות בלשפוט את עצמינו בכל מה שלא עשינו כמו שרצינו, אז בערב לפני השינה, פנו מקום להודיה. גם אם משהו לא הלך כמו שרציתן, ניסיתן, וגם על הניסיון מגיעה לכן הוקרת תודה.

כתיבת תגובה

× ליצירת קשר בווטסאפ